سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توکّل، دژ حکمت است . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----52686---
بازدید امروز: ----21-----
بازدید دیروز: ----2-----
رایـحه ی حقـیقـت

 

نویسنده: ریحان
یکشنبه 87/4/2 ساعت 7:12 عصر

 

                             بسم الله الرحمن الرحیم

زنا و سنگسار6: توهم تناقض

دوستان سلام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و امام خمینی ره رو پیشاپیش تبریک می گم و با بخش دوم جواب در خدمتتونم.

افشا:..... تنها در موارد بسیار معدودی ممکن است یک شخص در مقابل چهار شاهد به زنی تجاوز کند، لذا بیشتر زنانی که به آنها تجاور میشود بر اساس وجود قوانین غیر عقلایی و غیر انسانی اسلامی نمیتوانند اثبات کنند که به آنها تجاوز شده. بنابر این اسلام به نوعی تجاوز را آزاد گذاشته، یعنی اثبات تجاوز را «نزدیک به محال» کرده...........

پاسخ 2: معترض اظهار می دارد که اسلام با دشوار نمودن طریقه ی اثبات زنا ، راه را برای تجاوز و تعدی به زنان سهل و هموار نموده است . اگر این ادعا درست باشد باید آمار نا امنی ، زنا و تجاوزنسبت به زنان در کشورهای اسلامی ، به مراتب بیش از کشورهای غیر اسلامی باشد ،درحالی که چنین نیست.

معترض علی رغم اینکه مدعی است اسلام راه تجاوز را باز گذاشته ، به این حقیقت اذعان می نماید که معمولا، کسی در انظاربه زنی تجاوز نمی کند ، و با این اعتراف تایید می نماید ، که برخورد اسلام با مظاهر فساد ، از جمله زنا موجب شده تا حد اقل ، کسی به خود اجازه ی ارتکاب آشکارای چنین کاری را ندهد ، که کمترین اثرو ثمره ی آن برای بانوان ، ایجاد فضائی نسبتا امن ، در معابر و لایه ها ی روئین جامعه است واثر دیگر آن عدم سرایت فساد و آلودگی به دیگران به خاطر مشاهده نشدن صحنه ها و رفتارهای شهوت برانگیز، در فضای درونی جامعه می باشد.

*ممکن است معترض ادعا نماید که در کشورهای غیر اسلامی از جمله اروپایی نیز، با متجاوزین به نوامیس مردم، برخورد می شود ودر صورت شکایت بانوان، مبنی بر ایجاد مزاحمت و یا تجاوز و مقاربت اجباری ، با خاطی برخورد می گردد، با این حال معترض نمی تواند ادعا کند که در چنین کشورهایی ، از همه ی شکلهای تجاوز به زنان ، جلوگیری می شود ، چرا که برخلاف تصور امثال معترض ، تجاوز به زنان ، فقط منحصر در زنای اجباری وبه عنف نیست ، بلکه فریب زنان و دختران با وعده های دروغین ، و کام جویی از آنان و پس از آن ،همچون تفاله ای بی مقدار رهایشان کردن ، بی هیچ حس مسئولیتی نسبت به آنان و فرزندی که احیانا به دنیا خواهند آورد ،خود ، تجاوزی آشکاربه حقوق آنان است . و از آن جهت که همراه با تحمیق و فریب می باشد ، زشتی آن جلوه ی دیگری می یابد.

بنابراین هرگونه ارتباط جنسی خارج از ضابطه ، حتی اگر با رضایت طرف مقابل باشد ، به نوعی ، تجاوز به حریم پاکی ها ، عفاف و شعور بانوان محسوب می گردد.

ومتاسفانه این مقوله ای است که در کشورهای غیر اسلامی به وفور مشاهده می شود.

طبق گواهی افراد موثقی که سفرهائی به خارج ازکشور داشته اند ( خصوصا کشورهائی که در آنها زنا جرم شناخته نمی شود ) علاوه بر بالا و فزاینده بودن آمار مزاحمت و سوء استفاده از زنان و دختران ، بعضا رفتارهای آمیخته با شهوت ، به صورتی آشکاروبی پروا مشاهده می گردد ، به گونه ای که ممکن است در مواقعی و در برخی مکانهای عمومی ، مثل پارکها یا سواحل دریاها یا کاباره ها ، به مقاربت جنسی و زنای علنی بیانجامد، و تلقی ناظرین در این رابطه این است که به کسی ربطی ندارد تا در امور شخصی و خصوصی افراد مداخله نماید .

                                                   

فاجعه بار ترین شکل این تنزل و پسرفت از اصول و ارزشهای انسانی ، در شرکتها و کمپانی های فیلم سازی رخ می نماید ، چرا که در آن ها ، زنا امری عادی و جزئی تعریف شده از حرفه ی بازیگری قلمداد شده و با بی شرمی و افتخار در حضور دیگران انجام می پذیرد تا به زعم خودشان فیلم از فضا و جلوه ای واقعی و طبیعی بهره گیرد، که صد البته این ، جز تلاشی شوم و شیطانی، برای جلب مخاطبین بیشتر و کسب درامدی فزاینده تر، چیز دیگری نخواهد بود .

ودر نهایت ،زنا و رفتارهای فاسد و به شدت شهوت بر انگیز در قالب فیلم و سریال ، به همه ی خانه ها راه می یابد که افزایش رو به رشد زنای محارم مخصوصا دربین خواهرها و برادرهای در خانه تنها مانده ، وپایین آمدن سن زنا ، به زیر 9 و 11 سال ، مشتی از خروار صدماتی است که متوجه سلامت خانواده ها و در نهایت جامعه ی بشری است.

*ممکن است گفته شود ، اگر راهکار اسلام در مجازات و پیش گیری از زنا موثر و کاربردی است پس به چه دلیل هنوز زنا در کشورهای اسلامی ، ریشه کن نشده و همچنان به عنوان یک معضل حل نشده باقی مانده است ؟

ما معتقدیم که اسلام دینی حکیمانه و همه جانبه نگر، با پشتوانه ای عقلانی است که به تمام ابعاد وجودی انسان توجه و عنایتی ویژه دارد. و اگر همه ی دستورات و قوانین اسلام که زنجیروار به هم مرتبط اند ، بدور از افراط و تفریط مورد توجه و اجرا قرارگیرد ، آن مدینه ی فاضله و معهود ،که بشریت در طول اعصار ، در انتظار آن بوده است، تحقق خواهد یافت.

نباید اشتباه کرد چرا که هرگونه مجازات ازجمله سنگسار،یک روی سکه است و تا حدودی می تواند از فعلیت یافتن گناه پیش گیری نماید و الا برای ریشه کنی آن باید راهکارهای فرهنگی ،تربیتی و اقتصادی وسهولت امر ازدواج، در اولویت قرار گرفته و به موازات برخورد های جزایی و تنبیهی ، و حتی قبل از آن ، به آنها پرداخته شود . و اگر میبینیم که معضلات جهان اسلام هم چنان حل نشده باقیست به خاطر عدم رعایت همه جانبه ی دستورات اسلام است که بررسی این موضوع ، مجال وفرصت دیگری می طلبد.

خلاصه اینکه برخلاف ادعای معترض ، وتنها با رعایت بخشی از دستورات اسلام ، امنیت و سلامتی نسبی ، را درکشورهای اسلامی برای بانوان شاهدیم ، که همین موضوع می تواند نوید بخش فردایی بهترو زندگی شکوفاتر ،بدور از هرگونه آلودگی و تباهی ، در سایه ی تمسک کامل به آئینمان باشد.


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • زنا و سنگسار 7 : تسامح در عین درایت
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • فهرست موضوعی یادداشت ها

  • مطالب بایگانی شده

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  •